Jako wersja limitowana Golf GTI 16S był bezposrednio sprzedawany przez salony Volkswagena tylko we Francji.
Silnik był specjalnie przygotowywany przez firme Oettinger i osiagal moc 139 KM.
Golf Oettinger wystepowal również z silnikiem o pojemnosci 1800ccm i mocy 142 KM.
16S zaprojektowany w 1980 roku wprowadzono na rynek w połowie 1981.
Sportowa wersja Golfa.
Wyposazenie
• Dodatkowe zegary: temperatura oleju i cisnienia4-ramienna kierownica
• 4-ramienna kierownica z wkładką GTI 16S
• Na tarczy prędkościomierza maksymalna prędkość 240km/h obrotomierz,
elektroniczny zegar czasu
• Konsola srodkowa
• Dostępny tylko w wersji 2-drzwiowej, pięcioosobowej
• Alternator 45A
• Na klapie znaczek GOLF GTI 16S
• Felgi aluminiowe "ATS Cup" 6Jx14 z oponami 185/60 HR14
• Duzy spojler pod przednim zderzakiem
• Podwójne światła przód
• Poszerzenia nadkoli w kolorze nadwozia
• Progi boczne w kolorze nadwozia
• Logo "GTI 16S"na grillu
• Tylna klapa obklejona
• Wzmocnione sprzeglo
• Aluminiowa miska olejowa
• Wzmocnione hamulce
• Specjalne zestrojone zawieszenie Oettingera z mozliwoscia ustawiania wysokosci
• Spojler na dachu z tylu
• Gałka zmiany biegów Dopłaty kształcie piłeczki golfowej
• Nowsza wersja deski rozdzielczej
Doplaty :
- Szyberdach 549 DM
- Elektrycznie otwierane szyby 1149 DM
- Elektryczne lusterka 320 DM ( za sztuke )
- Alarm Bosch Microtronic 2 1492 DM
Prędkośc maksymalna 195km/h, przyspieszenie:
od 0 do 90km/h, w 6,3 sek.
Od 0 do 120km/h w 8,1 sek.
Spalanie (dane fabryczne)
6,9 l/100km przy 90 km/h,br>
8,6 l/100km przy 120 km/h,
12,0 l/100km w cyklu miejskim.
Oznaczenie 16S oznacza liczbe zaworów.
Oznaczenie skrzyni biegów FP.
Każdy egzemplarz wyposażony w książkę serwisowa w języku francuskim.
Sportowy charakter auta podkreślały spojlery i owiewki dobrze współgrające z
nadwoziem.
Lakiery:
Alpinweiss L90E; Schwarz L041
Opracowanie własne
|