forum.vwmk1-garage.pl
https://www.vwmk1-garage.pl/forum/

1.9mTDI projekt
https://www.vwmk1-garage.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=4901
Strona 1 z 1

Autor:  gikxer [ 06 sty 2019, 12:01 ]
Tytuł:  1.9mTDI projekt

Witam, dawno mnie tu nie było :) Cały czas śmigam moją jedyną, już będzie z 5 lat i nie narzekam, ani razu mnie nie zawiodła. Wręcz nudny jest ten samochód bo nie ma po co pod maskę zaglądać :) Nawet oleju nie bierze!!
Ale cały czas brakuje mi mocy.. Ja po prostu nie lubię być wyprzedzany :) Dostaję od tego gorączki, siwych włosów i żal mi dupę ściska więc postanowiłem zapakować 1.9tdi. Kupiłem silnik 1Z z pompą. Stan ponoć ok ale wiadomo jak to jest dopóki się nie rozbierze, tym bardziej, że stało to pod szopką przykryte workiem z trocinami :shock: więc gładź cylindrów pewnie jest w kiepskim stanie. I tu pojawił się pomysł wstawienia tłoków od 2.5tdi lub 2.0tdi. Ma ktoś może wymiary tłoków 2.0tdi? Podobno średnica jest 81mm ale jaka jest wysokość, średnica sworznia, podejdzie to? W przeszłości udało mi się zapakować tłoki od Yamahy do Suzuki "link" więc wiem, że cuda się zdarzają :)
Moje doświadczenie z tym silnikiem jest małe więc pytań będzie sporo :) Np. brakuje mi alternatora, turbiny, wiązki, kompa i pewnie 1500 innych rzeczy, o których jeszcze nie wiem... Mam zamiar wyremontować ten silnik przez zimę i na wiosnę przerzucić. A może z pytaniami typu jakie turbo, komputer powinienem iść na inne forum?
Skrzynię mam 5 i z tego co czytałem jest ok.
Co mnie jeszcze zastanawia to chłodnica bo ta co jest wydaje się słaba gdyż w upalne dni auto potrafiło się zagotować i musiałem się ratować poprzez ogrzewanie co nie jest zbyt orzeźwiające w lato :) Są jakieś większe chłodnice, które podejdą?
Tak to teraz wygląda:
Obrazek

Autor:  kubańczyk30 [ 06 sty 2019, 14:03 ]
Tytuł:  Re: Wymiana silnika z 1.6D na 1.9TDI

Nie wiem po co chcesz pakować tłoki przecież motor 1z jest rozwojowy przeglądnij go dobrze ja miałem w mk2 1z wypluł 220 km oczywiście wtryski turbo hybryda pompa 11 i dobry program vr 1.8t był ruchany jak chciałem

Autor:  gikxer [ 06 sty 2019, 15:32 ]
Tytuł:  Re: Wymiana silnika z 1.6D na 1.9TDI

Silnik stoi rok czasu przy szopce bez kolektora wydechowego przykryty szmatami i dosłownie workiem, z którego posypały się trociny więc podejrzewam, że będą wżery na cylindrach. Jeżeli cylindry będą ok to nie będę się bawił w nowe tłoki bo jednak chcę to zrobić po taniości, ja z tych bezrobotnych co bidnie żyjo ;) inaczej kupiłbym kompletny silnik na chodzie.
Pompę 11 sobie odpuszczę bo mi 200 koni nie potrzeba, jak wyjdzie ze 120 to będę zadowolony a później się zobaczy co dalej, do ostrego zapie%^#*ania mam RSV1000 ;) https://i.postimg.cc/jqzsX7C8/IMG-3046.jpg

Autor:  gikxer [ 20 lut 2019, 20:24 ]
Tytuł:  Re: Wymiana silnika z 1.6D na 1.9TDI

Znalazłem silnik który ma zamontowaną dwumasę, czy będzie to sprzęgło pasowało do skrzyni 5 biegowej z jedynki?

Autor:  arta_dlugi [ 24 lut 2019, 16:29 ]
Tytuł:  Re: Wymiana silnika z 1.6D na 1.9TDI

Ja obstawiam, ze nie.

Autor:  gikxer [ 01 mar 2019, 13:23 ]
Tytuł:  Re: Wymiana silnika z 1.6D na 1.9TDI

A te:
https://www.olx.pl/oferta/sprzeglo-luk- ... vEcIt.html

Plan jest taki, że chcę zostawić na razie tą skrzynie co mam ale w przyszłości myślę wymienić. Zostawiłbym te sprzęgło co mam ale myślę, że ono będzie za słabe.

Autor:  gikxer [ 03 mar 2019, 10:37 ]
Tytuł:  Re: 1.9mTDI projekt

Wciąż nie wiem co ze sprzęgłem więc jak ktoś wie to proszę o info.
Bawię się teraz z pompami.. Okazało się, że pompy 11mm nie są takie drogie jak wcześniej myślałem. Ale chciałem wam pokazać jakie są różnice w falownikach.
Od lewej:
1. DE015 pochodzi z 1Z
2. 009 jeśli się nie mylę z Peugeot 406, nie wiem bo pompa kupiona na złomie, dałem aż 15 zetów!
3. DE045 Rover
4. 97 Golf I, II, T4 itp
Jak widać różnią się wysokością i kształtem fali, takie stalowe mapy zapłonu :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  gikxer [ 14 mar 2019, 09:20 ]
Tytuł:  Re: 1.9mTDI projekt

Kolejna ciekawostka. Wczoraj czyściłem tłoki i ku mojemu zdziwieniu tłoki w AFN nie mają otworów olejowych! Dłubię głównie przy silnikach motocyklowych, które tych otworów mają sporo. Tłok z 1Z ma 4 otwory. Patrzyłem na ogłoszenia sprzedawanych tłoków i z tego co widać na fotkach tłoki od nowszych TDI, np AWX wyglądają podobnie do 1Z ale też nie widać otworów olejowych, są tylko nawiercane od środka ale nie wygląda to jak otwór olejowy.
AFN jest cięższy o około 15 gram.

Z lewej AFN:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/