Dzisiaj jest 12 maja 2024, 06:18


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Das original 1978 - RED 4D 1,1 L
Post: 16 sty 2015, 23:32 
VW wyjadacz forumowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2012, 22:00
Posty: 1264
Lokalizacja: Großpolen PWL / Monachium
Samochód: MK1 x3
Rok produkcji: 0
Numer GG: 4474704
Zaawansowanie prac: Mam kilka aut
Jako, że lubię cisnąć większości ludzi to wypadałoby kiedyś pokazać coś od siebie....


VW Golf 1 1978r
Wersja czterodrzwiowa L
Kolor: Marsrot
Silnik: 1,1 FA/GG
Skrzynia manualna GF
Koła: 4,5/13" 145/70R13 Fulda
Imię: po prostu RED

Wyposażenie dodatkowe:


- Lustro prawe zewnętrzne prawe,
- Schowek pasażera z klapką (wkładka zdemontowana i zaślepiona),
- Tunel środkowy (nie występował w wersji L),
- Zegar w tunelu środkowym,
- Półka przed pasażerem,
- Radio z Anteną (obecnie złamana....),
- Miś na fotelu kierowcy - meeega wygodny!
- Metalowe kołpaki kół,
- Dodatkowe światłą STOP-u przy tylnej szybie (akcesorium z epoki),
- Dodatkowy licznik kilometrów ustawiany ręcznie - pomaga przy kontroli spalania (akcesorium z epoki),
- Nakładka antypoślizgowa na pedał przyspieszenia,
- Przekaźnik wycieraczek 99 (z czystej wygody)


Wyposażenie którego brak - i nie przewiduje się!!:

- kierownica GTI,
- Słupki GTI,
- Silnik GTI VR9 18V TDy itp.,
- Płomienie ognia na bokach auta,
- Hamulce milon mm tarczowe wentylowane tylko przy cofaniu do tyłu na wstecznym,
- Koła z obciągiem opon firmy Nankang
- Cokolwiek nazywanego rarytasem w dziale sprzedam'


Auto zakupione z skupu odpadów, miało służyć jako baza części. Po niecałym roku okazało się, że jest w niezłym stanie (o ile można tak nazwać mk1 kupione w polsce) i zdroworozsądkowo patrząc: przywróciłem mu życie szybciej niż GTD który kupiłem rok wcześniej i który nadal jest w częściach.....

Zwiedziłem nim Kraków, Regularnie Poznań i trochę okolic.

Relacja z prac i kolejne z jego życia:
https://plus.google.com/photos/10993188 ... 4dPpgZSMOw
[/color][/color]

W momencie zakupu (po odgraceniu i sprzątnięciu):
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Auto wymagało napraw blacharskich, podstawowego serwisu silnika i hamulców oraz uzupełnienia braków wyposarzenia (szyba kierowcy, normalna kierownica i gałka biegów, lampa przednia itd....)

Podczas składania po lakierniku:

Obrazek


Dodatkowe wyposażenie - savety:

Obrazek

Dodatkowe wyposażenie luxus (nazwa L wzięła sieod LUX - o ile pamiętam).

Obrazek
Obrazek

Podczas regeneracji hamulców przednich 2-tłoczkowych (!!)
Obrazek


Dla zainteresowanych relacja z zacisków:
https://plus.google.com/photos/10993188 ... x-D1zJ7iCA

Zaciski są na małe klocki - działają średnio (lubię je za to bo oddają klimat epoki), gwinty do przewodów elastycznych są LEWE!!


Auto ma ciekawe rozwiązanie wskaźnika temp. cieczy chłodzącej:

Obrazek

Kiedy jest zimny - świeci dioda żółta, a kiedy jest przegrzany - czerwona.

Zalety prac nad nim i naóka:
- cierpliwość,
- niesamowity klimat,
- szacunek do prędkości ,
- zaufanie do hamulców których powierzchnię z 4 kół w sumie nadal określa się w mm i nie jest to liczba 3-cyfrowa!,
- nie naprawianie aparatu zapłonowego samemu tylko oddanie do fachowca (1 naprawa zamiast 3),
- doświadczenie w zakupie tylko porządnych części - albo wcale...,
- stare radia grają lepiej niż nowe,
- stare części są lepsze niż nowe jeśli ważą więcej niż nowe! (nie chodzi tu o cenęzłomu)
- prace blacharskie oddawać do cierpliwych i ich cena to x3 - już po wycenie i doliczeniu tolerancji,
- antenę radia przykręca się delikatnie - bo może się złamać.....,
- 1 (słownie: jeden) głośnik brzmi lepiej niż można się spodziewać kiedy leci odpowiednia muzyka,
- zegarki ręczne nie reagują dobrze na płyn hamulcowy,
- naciąg paska to też z umiarem,
- DA się wymienić w małym bloku VW pasek w 20 minut na drodze bez kanału :D (trzeba mieć tylko zapasowy pasek ^^ )



Wady pojazdu / do zrobienia i poprawy:
- nierówno spasowane (źle wstawione nadkole),
- błotniki z różnych pojazdów......,
- odbicia i rysy na lakierze wynikające z mojego niechlujstwa,
- do zrobienia konserwacja podłogi,
- zapewne będę remontował skrzynię niedługo ( tylko to jeszcze się nie zepsuło)
- silniki FA i GG oraz pomiędzy sobą z tymi samymi oznaczeniami i tak drastycznie się różnią!,
- porysowana klapa z braku gąbek do półki,
- jazda z gaźnikowcem to inny styl jazdy niż z wtryskiem,
- luzy na zawiasach drzwi,
- brak listwy ozdobnej na klapie



Co jeszcze przyjdzie mi na myśl - uzupełnię z czasem ;)

Auto stoi pod domem jako drugie / trzecie i wozi mnie na pocztę - żeby się nie zastało :P

Coś czego nikt (albo prawie nikt) z Was nie ma:
- Legalnie zrobiony przegląd (zmiana mocy silnika też powinna być odnotowana w DR),
- Seryjne felgi, opony i układ hamulcowy,
- wł. świateł bez regulacji natężenia podświetlenia wskaźników,
- stalowe przewody hamulcowe - nie miedziane gówna,
- półka przykręcona do kanapy z wszystkimi plastikami,
- Umiejętność rozpędzenia się do takich prędkości, że wyprzedzanemu opada szczęka!

Teraz czekam na krytykę - posty w stylu: fajny - szkoda na to klawiatury.

_________________
werk137.pl - Zapraszam


Ostatnio zmieniony 17 sty 2015, 10:29 przez mazzy137, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Das original 1987 - RED 4D 1,1 L
Post: 17 sty 2015, 08:02 
VW wyjadacz forumowy

Rejestracja: 26 kwie 2013, 13:23
Posty: 510
Samochód: jetta A1
Rok produkcji: 0
Zaawansowanie prac: 1%
taki powinien być SUPER ori


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Das original 1987 - RED 4D 1,1 L
Post: 17 sty 2015, 08:38 
kierowca VW Golf

Rejestracja: 09 sty 2014, 20:52
Posty: 51
Samochód: Golf mk1
Rok produkcji: 1978
Zaawansowanie prac: 1%
Na zdjeciach wyglada ladnie. Nie myslales zeby od razu komore silnika odswiezyc?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Das original 1987 - RED 4D 1,1 L
Post: 17 sty 2015, 09:49 
VW wyjadacz forumowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2012, 22:00
Posty: 1264
Lokalizacja: Großpolen PWL / Monachium
Samochód: MK1 x3
Rok produkcji: 0
Numer GG: 4474704
Zaawansowanie prac: Mam kilka aut
Malowałem pół komory i stwierdziłem, że lakiernik może tak samo przysnąć jak część niemalowana (nie przeszkadza mi to czarne smarowanie konserwacji, a jest to świadectwo epoki). Czarne ciapki' nie wyglądają rewelacyjnie, ale bez nich byłby zbyt idealny ;)

_________________
werk137.pl - Zapraszam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Das original 1987 - RED 4D 1,1 L
Post: 17 sty 2015, 10:30 
kierowca VW Golf

Rejestracja: 24 lis 2014, 10:06
Posty: 116
Samochód: Scirocco
Rok produkcji: 1991
Numer GG: 4967939
Zaawansowanie prac: 100%
Heheh :) witaj.
Das Original. na tylnej szybie mówi wszystko.
Bardzo cenię takie projekty i ludzi którzy je tworzą.
Dorastająca dziś młodzież może zobaczyć jak to wygladało.....kiedyś nie tylko na prospektach czy fotografiach.
To bardzo słuszna droga którą idą dziś tylko nieliczni.
Nie będe pisał że fajny bo to zbyt hm...banalne.
Jest cudowny !!!!!!!.
Znam twoje podejście w temacie z forum STP i zauważywszy topik.....wiedziałem czego się spodziewać.
Pozdrowionka Tomek-Gółek STP.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Das original 1978 - RED 4D 1,1 L
Post: 19 sty 2015, 06:07 
kierowca VW Golf

Rejestracja: 10 lip 2013, 10:31
Posty: 53
Samochód: golf mk1 GL_golf mk1 LX
Rok produkcji: 1976
Zaawansowanie prac: 100%
Blenda by sie przydała z tyłu,a silniczke jak sie sprawuje? ssanie reczne? Obudowa filtra ori czy blaszak być powinien?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Das original 1978 - RED 4D 1,1 L
Post: 19 sty 2015, 07:56 
VW wyjadacz forumowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2012, 22:00
Posty: 1264
Lokalizacja: Großpolen PWL / Monachium
Samochód: MK1 x3
Rok produkcji: 0
Numer GG: 4474704
Zaawansowanie prac: Mam kilka aut
Blenda występowała tylko w GLS - tutaj nie ma racji bytu.
Silnik świeżo po remoncie - trzeba nauczyć się jeździć z tak niewielką mocą i krótką skrzynią.
Przy 60-70 zapinam czwórkę i da się jechać, ale hałas jest wyraźnie słyszalny. Ssanie ręczne, obudowę mam plastikową już ale mogła jeszcze występować metalowa do końca rocznika.

_________________
werk137.pl - Zapraszam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Das original 1978 - RED 4D 1,1 L
Post: 19 sty 2015, 08:39 
VW wyjadacz forumowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lut 2012, 13:37
Posty: 150
Samochód: typ 53
Rok produkcji: 1978
Zaawansowanie prac: 1%
Jaki koleś... Miałeś kierownice z Pirelli z psem na klaksonie i zmieniłeś na banana też z psem... Taki rarytas był... Sześć dych od ręki bym za nią dał.
Pytanie mam tylko jedno, od czego zależało czy w desce jest osłona na głośnik w formie kratki albo dziurek?

_________________
Scirocco mk1

https://www.facebook.com/pages/VW-Scirocco-mk1/1462953273993399


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Das original 1978 - RED 4D 1,1 L
Post: 19 sty 2015, 08:49 
VW wyjadacz forumowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2012, 22:00
Posty: 1264
Lokalizacja: Großpolen PWL / Monachium
Samochód: MK1 x3
Rok produkcji: 0
Numer GG: 4474704
Zaawansowanie prac: Mam kilka aut
Kierownicę wystawiłem na allegro 3 lata temu (od 1 PLN) i sprzedałem za 80zł około - tyle ile była warta moim zdaniem. Dobrze, ze to pies bo jak by to była kuna to musiałbym napisać, że to podróba.

Twarde deski miały kratkę wciskaną, a miękkie zintegrowaną - tak mie się wydaje.

_________________
werk137.pl - Zapraszam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Das original 1978 - RED 4D 1,1 L
Post: 19 sty 2015, 09:46 
kierowca VW Golf

Rejestracja: 10 lip 2013, 10:31
Posty: 53
Samochód: golf mk1 GL_golf mk1 LX
Rok produkcji: 1976
Zaawansowanie prac: 100%
Z kratką się zgodzę-sam w twardej desce mam wkładaną z pionowymi otworami-a zapięcia pasów w tunelu czy przy siedzeniach?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Das original 1978 - RED 4D 1,1 L
Post: 19 sty 2015, 12:51 
VW wyjadacz forumowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2012, 00:29
Posty: 270
Rok produkcji: 0
Zaawansowanie prac: 1%
A jak tam GTD ? Chyba kupilem tapicerke od niego od wczesniejszego wlasciciela (sam mi ja wskazales ) . Bardzo rozkompletowany ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Das original 1978 - RED 4D 1,1 L
Post: 19 sty 2015, 14:04 
VW wyjadacz forumowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 cze 2013, 12:34
Posty: 157
Samochód: golf mk1
Rok produkcji: 1978
Zaawansowanie prac: 51%
ale zajefajna jedyneczka !! nie wiedziałem że taką jeszcze masz :d !! 1978 rok ale już po pierwszych poprawkach , inna podłoga , konserwacja , niektóre przetłoczenia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Das original 1978 - RED 4D 1,1 L
Post: 19 sty 2015, 15:21 
VW wyjadacz forumowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2012, 22:00
Posty: 1264
Lokalizacja: Großpolen PWL / Monachium
Samochód: MK1 x3
Rok produkcji: 0
Numer GG: 4474704
Zaawansowanie prac: Mam kilka aut
Zapięcia pasów przy fotelach - to już polift jest.
Zawiasy nowe, klapa nowsza, manetki, zamek maski itd....

GTD jest wypiaskowane, czeka na wolne stanowisko u blacharza - aż zakonserwuje podłogę i będę szukał lakiernika powoli.

_________________
werk137.pl - Zapraszam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Das original 1978 - RED 4D 1,1 L
Post: 19 sty 2015, 21:13 
VW wyjadacz forumowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2012, 18:39
Posty: 413
Lokalizacja: Straszęcin - Dębica
Samochód: Golf Mk1 5d GLS
Rok produkcji: 1981
Zaawansowanie prac: 25%
Ja mam deske starego typu, miękka, z miejscem na panel od ogrzewania bodajże i osłona głośnika jest wciskana...

Co do Golfika, fajnie że nie wszystkim się podoba niskio i szeroko i są też sztuki robione na oryginał ;)
Również miałem takie dodatkowe światła stop, nie wiedziałem że to była opcja. Jadący tata za mną zaraz po zakupie już na pierwszym postoju mówi że to kiepsko wygląda, mi się kojarzy z KJSami. Ja mam z BOSCHA.

_________________
Škoda Fabia I vRS - https://www.facebook.com/skodafabiavrsbymajeczka/
Volkswagen Jetta A2 CL - daily
Volkswagen Golf mk1 GLS (automat) - sprzedany
Fotografia - https://www.facebook.com/mateuszmajkafotografia/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Das original 1978 - RED 4D 1,1 L
Post: 19 sty 2015, 22:54 
VW wyjadacz forumowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2012, 22:00
Posty: 1264
Lokalizacja: Großpolen PWL / Monachium
Samochód: MK1 x3
Rok produkcji: 0
Numer GG: 4474704
Zaawansowanie prac: Mam kilka aut
W takim razie może to może zależeć od rocznika?
Lampy to akcesorium z epoki więc uważam to za pełnoprawny dodatek tak jak hak inny niż serwisowy czy felgi RIAL zamiast VW.

_________________
werk137.pl - Zapraszam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net