forum.vwmk1-garage.pl
https://www.vwmk1-garage.pl/forum/

różnice między starą a nową budą
https://www.vwmk1-garage.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=243
Strona 1 z 1

Autor:  dedi [ 01 paź 2012, 12:31 ]
Tytuł:  różnice między starą a nową budą

Witam, przymierzam się do zakupu golfiny, ponieważ ma ona mi długo służyć chciałem się dowiedzieć jakie są różnice między starą a nową budą. W różnych miejscach czytałem, że różnice są, jednak nie wiem jakie a chciałbym dokonać dobrego zakupu żeby później nie żałować.
Mam na oku golfa z 75 ma ładne jasno brązowe wnętrze ale dość zmęczoną bude. Zresztą może sami oceńcie czy warto: http://moto.allegro.pl/vw-volkswagen-golf-mk1-75-ekonomiczny-klasyk-i2673077806.html
Albo z 78 z takim środkiem jaki zawsze chciałem:
http://moto.allegro.pl/vw-golf-i-gl-1-5-lpg-1978r-super-stan-okazja-i2664265524.html
Lub z 80 z ładną budą:
http://otomoto.pl/volkswagen-golf-C26069533.html

Autor:  krzychutir [ 01 paź 2012, 20:18 ]
Tytuł:  Re: różnice między starą a nową budą

1 szczep
2 też szczep
3 chyba też że by było tył widać było by jasne
patrząc na te auta to wszystkie są w nowej budzie a o takim wyglądzie karoserii robiono auta połowy 80 roku
pierwsza różnica to są lampy tył a druga deska w aucie

Autor:  dedi [ 02 paź 2012, 11:04 ]
Tytuł:  Re: różnice między starą a nową budą

Czyli przed polowa 80 roku robili golfy z wąską lampą? Na co najlepiej zwrócić uwagę gdy che się kupić wmiare oryginalną sztuke. Dysponuje ograniczonym budżetem i do kwoty 3tyś mysze sie zamknąć i nie ukrywam zależy mi na zdrowym silniku w dieslu :? Nie chciał bym również później żałować że kupiłem szczepa.

Moja wizja golfa:
-szeroka lampa
-bez szybra
-diesel
-najlepiej z jasno brązowym wnętrzem
-wygląd możliwie najbardziej zbliżony do oryginału.

Ten mnie jeszcze interesował: http://otomoto.pl/volkswagen-golf-C25764709.html
Jeździłem kiedyś identycznym. Biorąc pod uwage informacje ze strony wygląda na oryginał.

Autor:  Majkel [ 02 paź 2012, 22:22 ]
Tytuł:  Re: różnice między starą a nową budą

Jeśli moge wtracic... Jestem mechanikiem. Niestety nie blacharzem czy lakiernikiem ale wiem z wlasnego doswiadczenia i racji wykonywanego zawodu ze taniej wyremontowac stary silnik DIZLA niz zrobic remont blacharski. Sam kupilem kiedys pascisko tylko dlatego ze motor byl zdrowy. A z blacha walcze do dzis a konca nie widac... Wiec podnos wszystkie dywaniki, kladz sie pod niego, zobacz bagaznik i szukaj rdzy! Niech wlasciciel patrzy na Ciebie jak na psychola ale nie kupuj jedyny ktora ma wiecej rudego niz koloru. Takie jest moje zdanie.

Autor:  dedi [ 03 paź 2012, 10:36 ]
Tytuł:  Re: różnice między starą a nową budą

I tak też zrobie. Miałem już 2 sztuki i też wiem mniej wiecej na co zwrócić uwage. Na dniach prawdopodobnie jade obejżeć tego zielonego golfa C :D. Dzieki wiekie Majkel za odpowiedź.

Polecam też, wszystkim szukającym wiedzy na temat wersji i różnic między rocznikami, artykuły zamieszczonych na głównej stronie. Pozdrawiam

Autor:  mat [ 03 paź 2012, 11:29 ]
Tytuł:  Re: różnice między starą a nową budą

Postaram się za niedługo opublikować na głównej materiał jak rozpoznać czy auto jest szczepan.

Autor:  krzychutir [ 03 paź 2012, 15:43 ]
Tytuł:  Re: różnice między starą a nową budą

Majkel pisze:
Jeśli moge wtracic... Jestem mechanikiem. Niestety nie blacharzem czy lakiernikiem ale wiem z wlasnego doswiadczenia i racji wykonywanego zawodu ze taniej wyremontowac stary silnik DIZLA niz zrobic remont blacharski. Sam kupilem kiedys pascisko tylko dlatego ze motor byl zdrowy. A z blacha walcze do dzis a konca nie widac... Wiec podnos wszystkie dywaniki, kladz sie pod niego, zobacz bagaznik i szukaj rdzy! Niech wlasciciel patrzy na Ciebie jak na psychola ale nie kupuj jedyny ktora ma wiecej rudego niz koloru. Takie jest moje zdanie.

tu masz racje i czas naprawy jest krótszy w porównaniu z blacharką
dedi a tobie jak zależy na wyglądzie to szczepa też można brać pod uwagę ale nie za takie pieniądze jak w linkach których pokazałeś max 1500zł jak jest stan BDB

Autor:  dedi [ 03 paź 2012, 18:06 ]
Tytuł:  Re: różnice między starą a nową budą

Rozumie że po numerze VIN nie można rozpoznać wersji w jakiej wyjechał z fabryki? Według artykułu zamieszczonego na głównej stronie powinien mieć w numerze VIN literke B? Wydaje mi się że ten zielony golf C nie powinien być szczepiony ;) Blacha wygląda dość ładnie, dzwoniłem do niego twierdzi że z silnikiem też jest ok ale co ma mówić. On jest 2 właścicielem, pierwszym był niemiaszek. Wszystko się okaże jak pojade go obejżeć. Problem jest tylko tego typu, że mam do niego przeszło 310km. Zaczepie chyba lewete i w droge w najbliższy weekend.
Oby wszystko okazało się wporządku.

mati pisze:
Postaram się za niedługo opublikować na głównej materiał jak rozpoznać czy auto jest szczepan.

mati to jest bardzo dobry pomysł i napewno wielu pomoże rozwiać wątpliwości.

Autor:  mat [ 04 paź 2012, 00:55 ]
Tytuł:  Re: różnice między starą a nową budą

po VIN w domowych warunkach nie ma szans.

ten zielony już jest chwile na ogłoszeniach, mnie się osobiście bardzo podoba, dlatego, że jest w oryginale, jesli nie chcesz modyfikacji to warto go obejrzeć,
weź pod uwagę, że jest od wielu lat w kraju i swoje już widział

zapytaj sprzedającego czy jest naklejka z kodami w bagażniku i kod kreskowy na słupku środkowym od pasażera ->

Autor:  dedi [ 04 paź 2012, 01:39 ]
Tytuł:  Re: różnice między starą a nową budą

Zielony mi się bardzo podoba bo wczesniej miałem prawie że identycznego. Wyszedł jednak też problem finansowy. Musiałbym wstrzymać się do przyszłego miesiąca. Jeśli twierdzisz że jakiś czas się pojawia w ogłoszeniach to może się uchowa ;). Zobaczymy.
Narazie chyba zrobie tak jak piszesz, skontaktuje się z nim i popytam o pare szczegułów dla pewności.
Dzieki wielkie za pomoc

Autor:  mat [ 04 paź 2012, 08:56 ]
Tytuł:  Re: różnice między starą a nową budą

niech podeśle Ci szczegółowe zdjęcia jeśli ma możliwość, zawsze to pomoże :)

Autor:  dedi [ 05 paź 2012, 22:01 ]
Tytuł:  Re: różnice między starą a nową budą

próbowałem rozkodować vin tego zielonego golfa i według artykułu na głównej stronie wychodzi że był wyprodukowany w drugiej połowie 81r. chyba że coś pomieszałem.
WVWZZZ17ZCB124717

C - czyli że niby 82 roczik i nie wiem jak to mam rozumieć
B - Bruksela „Belgia”

Dostałem wiecej zdjęć w tym też wlepki w bagażniku.

Jakby kogoś interesowało tu macie oznaczenie fabryk:

A = Ingolstadt = „Niemcy”
A = Pacheco „Argentyna”
B = Bruksela „Belgia”
C = Taipei „Tajwan” od 1994 r.
C = SB Cambo roślin 4 „Brazylia”
D = Bratysława Słowacja „od 1995 r.
D = Ipiranga „Brazylia” 1996 samochodów Latina
E = Emden „Niemcy”
F = Resende „Brazylia”
G = Steyr-Daimler-Puch „Austria” z 1995 r.
H = hanower „Niemcy”
J = Jarkarta „Indonezja” od 1998 r.
K = Osnabrück [Karman] „Niemcy”
L = Lipsku „Niemcy” z 2001 r.
M = Puebla, „Meksyk”
N = Neckarsulm „Niemcy”
N = Mlada / Boleslav „Czechy”
P = Anchieta „Brazylia”
P = Mosel „Niemcy” od 1992 r.
R = Martorell „Hiszpania” od 1996 (Seat)
R = Resende „Brazylia”
S = Salzgitter „Niemcy” od 1970 do 1975 r.
T = Sarajewie „Jugosławii” do 1994 r.
T = Taubate „Brazylia”
T = Kvasiny „Czechy” od 1997 (Skoda)
U = Uitenhage Republika Południowej Afryki” od 1998 r.
V = Westmoreland „USA” od 1979 r. do 1989 r.
V = Palmela „Portugalia” od 1994
W = Wolfsburg „Niemcy”
X = Poznań „Polska” od 1995 r.
X = Poznań „Polska” (Skoda: 1U, 6U, 6Y)
Y = Navara / Pamplona „Hiszpania” od 1986 (Seat)
Z = Zuffenhausen „Niemcy” 1995
Z = SKD „Ukraina” od 2005 r.
0 = Mlada / Boleslav „Czechy” (Skoda: 6U)
0 = Anchieta „Brazylia” (VW: 9N)
1 = Gyoer „Węgry” od 1997 r.
1 = Mlada / Boleslav „Czechy” (Skoda: 6U)
2 = SVW / Shanghai „Chiny” od 1998 r.
2 = Mlada / Boleslav „Czechy” (Skoda: 1U, 6U)
3 = FAW-VW / Changchun „Chiny” od 1998 r.
3 = Mlada / Boleslav „Czechy” (Skoda: 6U, 6Y)
4 = Curitibie „Brazylia” od 1998 r.
4 = Mlada / Boleslav „Czechy” (Skoda: 6U, 6Y)
5 = Kvasiny „Czechy” (Skoda: 6U)
6 = Kvasiny „Czechy” (Skoda: 6Y)
6 = Dusseldorf „Niemcy” Volkswagen LT
7 = Vrchlabi „Słowacja” (Skoda: 6U, 6Y)
7 = Ludwigsfelde „Niemcy” Volkswagen LT
8 = Drezno „Niemcy” od 2000 r.
8 = Vrchlabi „Słowacja” od 1999 (Skoda: 1U)
9 = Hino / Toyota „Japonia” od 1989 do 1997 r.
9 = Sarajewo „Bośnia i Hercegowina” od 2002 r.
9 = Kvasiny „Czechy” (Skoda: 3U)

Autor:  mat [ 07 paź 2012, 15:47 ]
Tytuł:  Re: różnice między starą a nową budą

wrzesień 1981
rok modelowy zawsze zmienia się 1 sierpnia, więc tutaj już masz modelowy 1982 (C)
a co do fabryk to w mk1 spotkać się można tylko z W oraz B

Autor:  dedi [ 07 paź 2012, 20:13 ]
Tytuł:  Re: różnice między starą a nową budą

Dzieki za info. Byłem obejżeć tego golfa ale musialem zrezygnować. Bardzo duzo ognisk rdzy. Przednia szyba sie rozwarstwia, lakier przebarwiony w kilku miejscach itp. za długo chyba stał nie ruszany.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/