forum.vwmk1-garage.pl https://www.vwmk1-garage.pl/forum/ |
|
różnice między starą a nową budą https://www.vwmk1-garage.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=243 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dedi [ 01 paź 2012, 12:31 ] |
Tytuł: | różnice między starą a nową budą |
Witam, przymierzam się do zakupu golfiny, ponieważ ma ona mi długo służyć chciałem się dowiedzieć jakie są różnice między starą a nową budą. W różnych miejscach czytałem, że różnice są, jednak nie wiem jakie a chciałbym dokonać dobrego zakupu żeby później nie żałować. Mam na oku golfa z 75 ma ładne jasno brązowe wnętrze ale dość zmęczoną bude. Zresztą może sami oceńcie czy warto: http://moto.allegro.pl/vw-volkswagen-golf-mk1-75-ekonomiczny-klasyk-i2673077806.html Albo z 78 z takim środkiem jaki zawsze chciałem: http://moto.allegro.pl/vw-golf-i-gl-1-5-lpg-1978r-super-stan-okazja-i2664265524.html Lub z 80 z ładną budą: http://otomoto.pl/volkswagen-golf-C26069533.html |
Autor: | krzychutir [ 01 paź 2012, 20:18 ] |
Tytuł: | Re: różnice między starą a nową budą |
1 szczep 2 też szczep 3 chyba też że by było tył widać było by jasne patrząc na te auta to wszystkie są w nowej budzie a o takim wyglądzie karoserii robiono auta połowy 80 roku pierwsza różnica to są lampy tył a druga deska w aucie |
Autor: | dedi [ 02 paź 2012, 11:04 ] |
Tytuł: | Re: różnice między starą a nową budą |
Czyli przed polowa 80 roku robili golfy z wąską lampą? Na co najlepiej zwrócić uwagę gdy che się kupić wmiare oryginalną sztuke. Dysponuje ograniczonym budżetem i do kwoty 3tyś mysze sie zamknąć i nie ukrywam zależy mi na zdrowym silniku w dieslu Nie chciał bym również później żałować że kupiłem szczepa. Moja wizja golfa: -szeroka lampa -bez szybra -diesel -najlepiej z jasno brązowym wnętrzem -wygląd możliwie najbardziej zbliżony do oryginału. Ten mnie jeszcze interesował: http://otomoto.pl/volkswagen-golf-C25764709.html Jeździłem kiedyś identycznym. Biorąc pod uwage informacje ze strony wygląda na oryginał. |
Autor: | Majkel [ 02 paź 2012, 22:22 ] |
Tytuł: | Re: różnice między starą a nową budą |
Jeśli moge wtracic... Jestem mechanikiem. Niestety nie blacharzem czy lakiernikiem ale wiem z wlasnego doswiadczenia i racji wykonywanego zawodu ze taniej wyremontowac stary silnik DIZLA niz zrobic remont blacharski. Sam kupilem kiedys pascisko tylko dlatego ze motor byl zdrowy. A z blacha walcze do dzis a konca nie widac... Wiec podnos wszystkie dywaniki, kladz sie pod niego, zobacz bagaznik i szukaj rdzy! Niech wlasciciel patrzy na Ciebie jak na psychola ale nie kupuj jedyny ktora ma wiecej rudego niz koloru. Takie jest moje zdanie. |
Autor: | dedi [ 03 paź 2012, 10:36 ] |
Tytuł: | Re: różnice między starą a nową budą |
I tak też zrobie. Miałem już 2 sztuki i też wiem mniej wiecej na co zwrócić uwage. Na dniach prawdopodobnie jade obejżeć tego zielonego golfa C . Dzieki wiekie Majkel za odpowiedź. Polecam też, wszystkim szukającym wiedzy na temat wersji i różnic między rocznikami, artykuły zamieszczonych na głównej stronie. Pozdrawiam |
Autor: | mat [ 03 paź 2012, 11:29 ] |
Tytuł: | Re: różnice między starą a nową budą |
Postaram się za niedługo opublikować na głównej materiał jak rozpoznać czy auto jest szczepan. |
Autor: | krzychutir [ 03 paź 2012, 15:43 ] |
Tytuł: | Re: różnice między starą a nową budą |
Majkel pisze: Jeśli moge wtracic... Jestem mechanikiem. Niestety nie blacharzem czy lakiernikiem ale wiem z wlasnego doswiadczenia i racji wykonywanego zawodu ze taniej wyremontowac stary silnik DIZLA niz zrobic remont blacharski. Sam kupilem kiedys pascisko tylko dlatego ze motor byl zdrowy. A z blacha walcze do dzis a konca nie widac... Wiec podnos wszystkie dywaniki, kladz sie pod niego, zobacz bagaznik i szukaj rdzy! Niech wlasciciel patrzy na Ciebie jak na psychola ale nie kupuj jedyny ktora ma wiecej rudego niz koloru. Takie jest moje zdanie. tu masz racje i czas naprawy jest krótszy w porównaniu z blacharką dedi a tobie jak zależy na wyglądzie to szczepa też można brać pod uwagę ale nie za takie pieniądze jak w linkach których pokazałeś max 1500zł jak jest stan BDB |
Autor: | dedi [ 03 paź 2012, 18:06 ] |
Tytuł: | Re: różnice między starą a nową budą |
Rozumie że po numerze VIN nie można rozpoznać wersji w jakiej wyjechał z fabryki? Według artykułu zamieszczonego na głównej stronie powinien mieć w numerze VIN literke B? Wydaje mi się że ten zielony golf C nie powinien być szczepiony Blacha wygląda dość ładnie, dzwoniłem do niego twierdzi że z silnikiem też jest ok ale co ma mówić. On jest 2 właścicielem, pierwszym był niemiaszek. Wszystko się okaże jak pojade go obejżeć. Problem jest tylko tego typu, że mam do niego przeszło 310km. Zaczepie chyba lewete i w droge w najbliższy weekend. Oby wszystko okazało się wporządku. mati pisze: Postaram się za niedługo opublikować na głównej materiał jak rozpoznać czy auto jest szczepan. mati to jest bardzo dobry pomysł i napewno wielu pomoże rozwiać wątpliwości. |
Autor: | mat [ 04 paź 2012, 00:55 ] |
Tytuł: | Re: różnice między starą a nową budą |
po VIN w domowych warunkach nie ma szans. ten zielony już jest chwile na ogłoszeniach, mnie się osobiście bardzo podoba, dlatego, że jest w oryginale, jesli nie chcesz modyfikacji to warto go obejrzeć, weź pod uwagę, że jest od wielu lat w kraju i swoje już widział zapytaj sprzedającego czy jest naklejka z kodami w bagażniku i kod kreskowy na słupku środkowym od pasażera -> |
Autor: | dedi [ 04 paź 2012, 01:39 ] |
Tytuł: | Re: różnice między starą a nową budą |
Zielony mi się bardzo podoba bo wczesniej miałem prawie że identycznego. Wyszedł jednak też problem finansowy. Musiałbym wstrzymać się do przyszłego miesiąca. Jeśli twierdzisz że jakiś czas się pojawia w ogłoszeniach to może się uchowa . Zobaczymy. Narazie chyba zrobie tak jak piszesz, skontaktuje się z nim i popytam o pare szczegułów dla pewności. Dzieki wielkie za pomoc |
Autor: | mat [ 04 paź 2012, 08:56 ] |
Tytuł: | Re: różnice między starą a nową budą |
niech podeśle Ci szczegółowe zdjęcia jeśli ma możliwość, zawsze to pomoże |
Autor: | dedi [ 05 paź 2012, 22:01 ] |
Tytuł: | Re: różnice między starą a nową budą |
próbowałem rozkodować vin tego zielonego golfa i według artykułu na głównej stronie wychodzi że był wyprodukowany w drugiej połowie 81r. chyba że coś pomieszałem. WVWZZZ17ZCB124717 C - czyli że niby 82 roczik i nie wiem jak to mam rozumieć B - Bruksela „Belgia” Dostałem wiecej zdjęć w tym też wlepki w bagażniku. Jakby kogoś interesowało tu macie oznaczenie fabryk: A = Ingolstadt = „Niemcy” A = Pacheco „Argentyna” B = Bruksela „Belgia” C = Taipei „Tajwan” od 1994 r. C = SB Cambo roślin 4 „Brazylia” D = Bratysława Słowacja „od 1995 r. D = Ipiranga „Brazylia” 1996 samochodów Latina E = Emden „Niemcy” F = Resende „Brazylia” G = Steyr-Daimler-Puch „Austria” z 1995 r. H = hanower „Niemcy” J = Jarkarta „Indonezja” od 1998 r. K = Osnabrück [Karman] „Niemcy” L = Lipsku „Niemcy” z 2001 r. M = Puebla, „Meksyk” N = Neckarsulm „Niemcy” N = Mlada / Boleslav „Czechy” P = Anchieta „Brazylia” P = Mosel „Niemcy” od 1992 r. R = Martorell „Hiszpania” od 1996 (Seat) R = Resende „Brazylia” S = Salzgitter „Niemcy” od 1970 do 1975 r. T = Sarajewie „Jugosławii” do 1994 r. T = Taubate „Brazylia” T = Kvasiny „Czechy” od 1997 (Skoda) U = Uitenhage Republika Południowej Afryki” od 1998 r. V = Westmoreland „USA” od 1979 r. do 1989 r. V = Palmela „Portugalia” od 1994 W = Wolfsburg „Niemcy” X = Poznań „Polska” od 1995 r. X = Poznań „Polska” (Skoda: 1U, 6U, 6Y) Y = Navara / Pamplona „Hiszpania” od 1986 (Seat) Z = Zuffenhausen „Niemcy” 1995 Z = SKD „Ukraina” od 2005 r. 0 = Mlada / Boleslav „Czechy” (Skoda: 6U) 0 = Anchieta „Brazylia” (VW: 9N) 1 = Gyoer „Węgry” od 1997 r. 1 = Mlada / Boleslav „Czechy” (Skoda: 6U) 2 = SVW / Shanghai „Chiny” od 1998 r. 2 = Mlada / Boleslav „Czechy” (Skoda: 1U, 6U) 3 = FAW-VW / Changchun „Chiny” od 1998 r. 3 = Mlada / Boleslav „Czechy” (Skoda: 6U, 6Y) 4 = Curitibie „Brazylia” od 1998 r. 4 = Mlada / Boleslav „Czechy” (Skoda: 6U, 6Y) 5 = Kvasiny „Czechy” (Skoda: 6U) 6 = Kvasiny „Czechy” (Skoda: 6Y) 6 = Dusseldorf „Niemcy” Volkswagen LT 7 = Vrchlabi „Słowacja” (Skoda: 6U, 6Y) 7 = Ludwigsfelde „Niemcy” Volkswagen LT 8 = Drezno „Niemcy” od 2000 r. 8 = Vrchlabi „Słowacja” od 1999 (Skoda: 1U) 9 = Hino / Toyota „Japonia” od 1989 do 1997 r. 9 = Sarajewo „Bośnia i Hercegowina” od 2002 r. 9 = Kvasiny „Czechy” (Skoda: 3U) |
Autor: | mat [ 07 paź 2012, 15:47 ] |
Tytuł: | Re: różnice między starą a nową budą |
wrzesień 1981 rok modelowy zawsze zmienia się 1 sierpnia, więc tutaj już masz modelowy 1982 (C) a co do fabryk to w mk1 spotkać się można tylko z W oraz B |
Autor: | dedi [ 07 paź 2012, 20:13 ] |
Tytuł: | Re: różnice między starą a nową budą |
Dzieki za info. Byłem obejżeć tego golfa ale musialem zrezygnować. Bardzo duzo ognisk rdzy. Przednia szyba sie rozwarstwia, lakier przebarwiony w kilku miejscach itp. za długo chyba stał nie ruszany. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |