Sprzedaż wersji LX rozpoczęto dokładnie 4 marca 1983 roku.
Razem z edycją GX naznaczały wyższy standard wyposażenia.
Trwala ona az do ostatniego tygodnia produkcji Golfa I.
Wyposazenie
Opony o wymiarach 175/70 SR13
Felgi 5Jx13
Grill z czterema okraglymi swiatlami z przodu
Oznaczenie na tylnej klapie "LX"
Wersja bez chromu dookola samochodu
Szerokie listwy boczne - jak w modelu GTD
Czarne zderzaki
Szara podsufitka jak w GTD
Dwa rodzaje deski rozdzielczej - taka jak w modelu CL lub w pierwszych modelach taka jak w GTD/GTI
Szerokie tylne lampy ze swiatlem biegu wstecznego i przeciwmgielne
Podświetlana zapalniczka i popielniczka w konsoli srodkowej
W tylnych drzwiach wersji pieciodrzwiowej , zamki posiadaja ukryty mechaniczny przelacznik zabezpieczajacy przed otwarciem drzwi od srodka
Tapicerka w trzech kolorach: czarnym, brązowym oraz niebieskim
Boczki drzwi zapożyczone z wersji C/CL z dodatkowymi kieszeniami i miejscami na głośniki
Nad boczkami dodatkowe nakładki z przodu i z tyłu
Poziome uchwyty w drzwiach
Czarne listwy progowe zewnętrzne
Środkowa konsola z miejscami na dodatkowe zegary,
Sportowa kierownica wykonana z tworzywa sztucznego, czteroramienna, czarna wkladka
z napisem "LX"
Lusterko boczne od kierowcy regulowane od srodka
Radio "Braunschweig "( od Kwietnia 1983)
Mechanicznie uruchamiana antena na lewym przednim blotniku
Czasowy bieg wycieraczek przednich
Tylna wycieraczka sterowana przy pomocy przelacznika wycieraczek
przednich
Zegary główne w wersjach z licznikiem dziennym,
dla silników 1,1 50PS oraz 1,6D 54PS zegar analogowy z prawej strony,
dla wersji z silnikiem 1,5 70PS w tym miejscu obrotomierz a na dole zegar cyfrowy
Czarne małe kapsle w felgach
Kody oznaczenia edycji:
W24 dla silnika GG z deską GTI
W66 dla silnika GG późniejsza wersja z twardą deską
W33 dla silnika JB z deską GTI lub 54 PS JK Diesel
W67 dla silnika JB późniejsza wersja z twardą deską lub 54 PS JK Diesel
Najtańszy LX z silnikiem 1,1 i 3 drzwiowym nadwoziem kosztował 12955 DM, natomiast najdroższa była wersja 1,5 JB 5-drzwiowa z automatyczną skrzynią biegów, jej cena to 15905 DM. Z kolei najdroższy Diesel ze skrzynią 4+E oraz pięciodrzwiową karoserią 15735 DM.
Wersja LX jest mniej luksusowym odpowiednikiem GX.
Oba modele miały za zadanie podciągnąć produkcję Golfa w ostatnim roku dla typu 17.
Trzeba przyznać, że czynniki takie jak: bogatsze wyposażenie czy sportowy wygląd mocno wpłynęły na kupujących, dzięki temu do października 1983 wyprodukowano i sprzedano ponad 50000 sztuk modelu LX!
Przez to LX jest dosyć często spotykaną edycją na rynku.
Podany w tym artykule spis wyposażeń może się nieznacznie różnić, ponieważ wersja miała wiele zmian (w ciągu siedmiu miesięcy produkcji) bardzo trudnych do wyłapania.
Na rynek austriacki sprzedawano wersję Rabbit LX z oznaczeniem RABBIT na klapie.