Poniżej przedstawiamy daty i opisy najważniejszych zmian, modyfikacji Golfa od początku produkcji do 1983 roku.
Dane te są ogólne, nie zawierają edycji specjalnych oraz pochodnych (Jetta, Golf Cabriolet, Caddy) i dotyczą rynku niemieckiego.
05.1974
Wprowadzenie Golfa I w dwóch wersjach wyposażenia:
-model podstawowy,
-"L".
Tylko dwa silniki dostępne: 1,1 l 50 KM i 70 KM 1,5 litra.
Za życzeniem wersja z czterema drzwiami lub skrzynia automatyczna (tylko dla silnika 1,5).
08.1975
Oznaczenie Volkswagen (nie jest już z kursywą) po stronie lewej klapy a Golf po prawej. Lusterka zewnętrzne nie są już wykonane z chromowanego metalu a z czarnego plastiku. Przednie fotele piankowe z regulowanymi zagłówkami.
09.1975
Oficjalna prezentacja Golf 1 GTI podczas IAA we Frankfurcie.
06.1976
GTI startuje! Posiada 1,6-litrowy silnik 110 KM, dwudrzwiowa karosieria tylko w dwóch kolorach: czerwony i srebrny.
Auto nie otrzymało elementów chromowanych na korzyść czarnych plastików.
Mocno sportowy charakter auta podkreślają -duży spoiler pod zderzakiem, czarna klapa oraz poszerzenia nadkoli i pasy boczne.
08.1976
Prezentacja modelu bazowego GL.
Golf GL jest teraz wersją najbardziej doposażoną.
09.1976
Golf z silnikiem 1,5 Diesel - ewenement w samochodzie kompaktowym.
08.1977
Klamki plastikowe dla wszystkich modeli.
08.1978
Nowe zderzaki z tworzywa. GL posiada blende między tylnymi lampami. Regulowane lusterka.
Golf dostaje nowe, szersze, tylne światła. Wewnątrz znajdują się nowa deska rozdzielcza (obecnie w dwóch wersjach, w zależności od wyposażenia), nowe typy foteli, boczków, tapicerek.
Najważniejsza zmiana to sposób kodowania pojazdów VIN -17 znakowy numer nadwozia.
Silnik 1,5 Diesel zostaje zastąpiony jednostką 1,6L.
01.1981
Wprowadzenie wersji Formel E z ekonomizerem oraz skrzynią biegów 3+E dla silników 1.1 oraz 1.6 Diesel.
08.1981
Poprawa wyposażenia a także częściowa modyfikacja nazw modelu.
Podstawowy model nazywa się teraz Golf C.
Golf L to teraz Golf CL. Nie odmienia się już jak dawniej S (1,3 i 1,5 litra) i D (diesel). Modele z silnikiem wysokoprężnym otrzymują jedynie znaczek na grill DIESEL.
1982
Rozpoczyna się sprzedaż modelu Golf GTD.
1,6 turbo diesel z 70 KM.
Golf GTI z 1,8 112PS
1983
Produkcja zostaje zakończona w październiku. Na koniec dostępne modele specjalne: LX, GX, GTI Pirelli.
Napisane przez mati
dnia luty 13 2012
6477 czytań ·