Marzec 22 2019 16:04:50
Menu Główne
a a a a a a

  • Strona główna
  • Forum dyskusyjne
  • Szukaj na stronie
  • Kontakt
  • Kalendarze nowość!
  • O Autorach
  • Informacje
    a a a a a a

  • Daty modyfikacji
  • Numery VIN
  • Rozbieżności numeru VIN
  • Dostępne silniki
  • Oznaczenia skrzyń
  • Tapicerki
  • Ceny nowych Golf I
  • VAG Zubehör 1980/81
  • The VW Programme`75
  • Prospekty - katalogi

    MODELE

  • Golf C
  • Golf CL
  • Golf -/D/S
  • Golf L/LD/LS
  • Golf GL/GLD/GLS
  • Golf LX
  • Golf GX
  • Golf GTD
  • Golf GTI
  • Golf GTI Pirelli
  • Golf GTI Trophy
  • Golf GTI 16S
  • Rabbit
  • Rabbit GTI
  • Ciekawostki
    a a a a a a

  • 30 lat Golf
  • 40 lat Golf
  • Historia VW
  • Czym jest swallowtail?
  • Info reklamowe USA
  • VW of America
    Artykuły z gazet:
  • VW BLIZZARD
  • VW DIESEL
  • VW Z JUGOSŁAWII
  • Motorsport-garage
    a a a a a a

  • Silniki sportowe z epoki
  • Lakiery 1974
    a a a a a a

    a
    Nawigacja
    Artykuły » Informacje » Golf GTD
    Golf GTD
    Opracowanie własne

    Volkswagen GOLF GTD

    Lata produkcji:

    03.1982-10.1983

    Standardowe wersje silnikowe:
    benzynowe: -
    wysokoprężne: 1,6 TURBO Diesel

    Dostępne skrzynie biegów:
    Każda wersja wyposażona w skrzynie biegów "4+E".

    Spalanie ropy na 100 km (dane fabryczne):
    - w cyklu miejskim 6.6 litra
    - w trasie do 90km/h 4.5 litra
    - w trasie do 120km/h 6.7 litra

    Wersje nadwozia: zamknięta 3drzwi / zamknięta 5drzwi

    Kolory nadwozia:

    Alpinweiss (L90E) Lhasagrün (LA6V) Marsrot (L31B) Schwarz (L041)
      Diamantsilber (L97A)

    Kolory wnętrza:

    Silber/Schwarz-WQ, Rot/Schwarz-WS

    Specyfikacja: Wersja Golf GTD wyróżniała się m.in. silnikiem Diesla z turbodoładowaniem, które zwiększało moc w porównaniu ze zwykłym wysokoprężnym o 30% (11kw, 16PS). Moc 51 kW (70 PS) pozwalała bez problemu osiągnąć prędkość 165 km/h i przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 13,5 sekundy.

    Wyposażenie Podstawowe:

    • Ogumienie 175/70 SR 13 na felgach 5,5J x 13
    • Dwie okrągłe lampy (H4 Hella) na przednim grillu z chromowanym znaczkiem GTD i czarnym okrągłym VW
    • Plastikowe nakładki na przednich słupkach
    • W nowszych wersjach spoiler Kamei na tylnej klapie z czarną okleiną
    • Na klapie oznaczenie Golf GTD
    • Czarne, plastikowe klamki z chromowanymi wkładami
    • Czarne, trzy razy szersze niż w Golfie C listwy boczne, czarne uszczelki szyb
    • Lusterka mechanicznie regulowane od środka

    • Obok szybkościomierza regulowany czasomierz tarczowy
    • Na klapie pod oznaczeniami naklejona wąska czarna listwa ozdobna
    • Środkowa konsola z miejscem na dodatkowe sportowe zegary VDO
    • Czteroramienna kierownica z wytłoczonym napisem TURBO DIESEL
    • Gałka zmiany biegów w kształcie piłki golfowej lub zwykła z rozpisanymi położeniami biegów
    • Wlew paliwa zamykany kluczykiem
    • ; Za niewielką dopłatą plastikowe owiewki na nadkolach
    • Czarne plastiki ze znakiem VW na felgach
    • Szyba tylna ogrzewana, wycieraczka wraz ze spryskiwaczem
    • Szerokie tylne lampy, ze światłem przeciwmgielnym i biegu wstecznego
    • Ukośne uchwyty drzwi na przodzie
    • Schowki drzwi przednich wraz z głośnikami
    • Pasy fotelika na tylnych siedzeniach
    • Klapa tylna otwierana z zewnątrz
    • Uchwyt nad głowa przedniego pasażera
    • Trzybiegowe wycieraczki przednie,
    • Regulacja podświetlenia panelu środkowego
    • Lampka postojowa nad głowa kierowcy
    • Regulowany kąt i odległość od kierownicy foteli przednich
    • W przesłonce pasażera lusterko
    • Miękka, czarna deska rozdzielcza nowego typu, ze schowkiem w górnej części zamykanym na kluczyk
    • Po wyłączeniu silnika, zamiast kierunkowskazów uruchamiają się światła postojowe, prawa lub lewa strona
    • Wygłuszenie silnika umieszczone pod maską
    • Antena mechanicznie wsuwana, wysuwana na przednim lewym błotniku
    • W samochodach koloru białego szyby zabarwione na zielono
    • Zagłowki na przednich fotelach
    • Popielniczka standardowo w desce rozdzielczej i z tylu po prawej stronie
    • Opuszczane szyby tylne (wer. 5drzw.)
    • Wspomaganie hamulca nożnego
    • ; Gumowe nakładki na pedały
    • Kontrolka hamulca ręcznego w panelu deski rozdzielczej
    • W wersjach z fabrycznym hakiem holowniczym kontrolka zamieszczona pod światłem hamulca ręcznego na desce rozdzielczej
    • Instalacja 12V
    • Pokrywa silnika otwierana od środka
      Indywidualne wyposażenie samochodu w wersji GTD może nieznacznie odbiegać od ukazanego w tym artykule.  

      Opis:

      Golf GTD został zbudowany z myślą o osóbach spędzających dużo czasu w samochodzie i na autostradzie. Gdy potrzebna jest moc - np. podczas pokonywania niebezpiecznych manewrów, turbosprężarka zapewnia możliwość szybkiego przybrania mocy. Nikogo nie dziwi przebieg Golfa GTD dochodzący nieraz do 400 tys km.
      Silniki CY montowane w edycji GTD są bardzo trwałe.

      Edycja przygotowana specjalnie dla uczczenia przyjęcia się silników wysokoprężnych w osobowych samochodach VW (m.in. Golf, Passat). Model ukazuje dynamiczny rozwój tego typu napędów na rynku.

      Jest to trzeci silnik który był dostępny w Golfie I, pierwszym był wprowadzony w 1976, premierowy silnik o pojemności 1.475cm3, oznaczeniu CK i mocy 37kw produkowany do lipca 1980 roku. Godnym następcą okazała się jednostka o pojemności 1.588cm3 i mocy 40kw o oznaczeniu CR produkowany do lipca 1982 roku, od sierpnia wytwarzano dalej ten sam silnik po drobnych modyfikacjach oznaczony jako JK.
      CY (czyli turbodiesel) miało te samą pojemność co zwykły wysokoprężny czyli
      1.588cm3.

      Turbina przymocowana do silnika była w miejscu filtra (w zwykłym Dieslu), filtr ten przeniesiono na prawa podłużnicę, przymocowano przy pomocy trzech uchwytów, obudowa filtra połączona z turbina gumowym wężem.
      Filtr paliwa przeniesiono w stronę skrzyni biegów.
      Numery nadwozia nabite na ścianie grodzeniowej w komorze silnika, obudowane plastikiem, tabliczka znamionowa na przednim pasie po prawej stronie, kod kreskowy samochodu na potrzymaniu przedniego pasa (zaraz za znaczkiem VW w grillu). W bagażniku naklejka informacyjna, na prawych przednich drzwiach na wysokości zagłówka naklejony koniec 17 cyfrowego kodu VIN.


      Każdy zakupiony egzemplarz Golfa prosto z fabryki otrzymywał swoją książkę serwisową, instrukcje obsługi obsługi informacje o serwisach Volkswagena w całej Europie.


      Prospekt Golf GTD