Specyfikacja:
Wersja Golf GTD wyróżniała się m.in. silnikiem Diesla z
turbodoładowaniem, które zwiększało moc w porównaniu ze zwykłym wysokoprężnym o
30% (11kw, 16PS). Moc 51 kW (70 PS) pozwalała bez problemu osiągnąć prędkość 165 km/h i przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 13,5 sekundy.
Wyposażenie Podstawowe:
Ogumienie 175/70 SR 13 na felgach 5,5J x 13
Dwie okrągłe lampy (H4 Hella) na przednim grillu z chromowanym znaczkiem GTD i czarnym okrągłym VW
Plastikowe nakładki na przednich słupkach
W nowszych wersjach spoiler Kamei na tylnej klapie z czarną okleiną
Na klapie oznaczenie Golf GTD
Czarne, plastikowe klamki z chromowanymi wkładami
Czarne, trzy razy szersze niż w Golfie C listwy boczne, czarne uszczelki szyb
Lusterka mechanicznie regulowane od środka
Obok szybkościomierza regulowany czasomierz tarczowy
Na klapie pod oznaczeniami naklejona wąska czarna listwa ozdobna
Środkowa konsola z miejscem na dodatkowe sportowe zegary VDO
Czteroramienna kierownica z wytłoczonym napisem TURBO DIESEL
Gałka zmiany biegów w kształcie piłki golfowej lub zwykła z rozpisanymi położeniami biegów
Wlew paliwa zamykany kluczykiem
; Za niewielką dopłatą plastikowe owiewki na nadkolach
Czarne plastiki ze znakiem VW na felgach
Szyba tylna ogrzewana, wycieraczka wraz ze spryskiwaczem
Szerokie tylne lampy, ze światłem przeciwmgielnym i biegu wstecznego
Ukośne uchwyty drzwi na przodzie
Schowki drzwi przednich wraz z głośnikami
Pasy fotelika na tylnych siedzeniach
Klapa tylna otwierana z zewnątrz
Uchwyt nad głowa przedniego pasażera
Trzybiegowe wycieraczki przednie,
Regulacja podświetlenia panelu środkowego
Lampka postojowa nad głowa kierowcy
Regulowany kąt i odległość od kierownicy foteli przednich
W przesłonce pasażera lusterko
Miękka, czarna deska rozdzielcza nowego typu, ze schowkiem w górnej części
zamykanym na kluczyk
Po wyłączeniu silnika, zamiast kierunkowskazów uruchamiają się światła
postojowe, prawa lub lewa strona
Wygłuszenie silnika umieszczone pod maską
Antena mechanicznie wsuwana, wysuwana na przednim lewym błotniku
W samochodach koloru białego szyby zabarwione na zielono
Zagłowki na przednich fotelach
Popielniczka standardowo w desce rozdzielczej i z tylu po prawej stronie
Opuszczane szyby tylne (wer. 5drzw.)
Wspomaganie hamulca nożnego
; Gumowe nakładki na pedały
Kontrolka hamulca ręcznego w panelu deski rozdzielczej
W wersjach z fabrycznym hakiem holowniczym kontrolka zamieszczona pod światłem hamulca ręcznego na desce rozdzielczej
Instalacja 12V
Pokrywa silnika otwierana od środka
Indywidualne wyposażenie samochodu w wersji GTD może nieznacznie odbiegać od ukazanego w tym artykule.
Opis:
Golf GTD został zbudowany z myślą o osóbach spędzających dużo czasu w samochodzie i na
autostradzie. Gdy potrzebna jest moc - np. podczas pokonywania niebezpiecznych manewrów, turbosprężarka
zapewnia możliwość szybkiego przybrania mocy. Nikogo nie dziwi przebieg Golfa
GTD dochodzący nieraz do 400 tys km.
Silniki CY montowane w edycji GTD są bardzo trwałe.
Edycja przygotowana specjalnie dla uczczenia przyjęcia się silników
wysokoprężnych w osobowych samochodach VW (m.in. Golf, Passat). Model ukazuje dynamiczny rozwój tego typu napędów na rynku.
Jest to trzeci silnik który był dostępny w Golfie I, pierwszym był wprowadzony w
1976, premierowy silnik o pojemności 1.475cm3, oznaczeniu CK i mocy 37kw
produkowany do lipca 1980 roku. Godnym następcą okazała się jednostka o pojemności 1.588cm3 i mocy 40kw o oznaczeniu CR produkowany do lipca 1982 roku, od sierpnia wytwarzano dalej ten sam silnik po drobnych modyfikacjach oznaczony jako
JK.
CY (czyli turbodiesel) miało te samą pojemność co zwykły wysokoprężny czyli
1.588cm3.
Turbina przymocowana do silnika była w miejscu filtra (w zwykłym Dieslu), filtr
ten przeniesiono na prawa podłużnicę, przymocowano przy pomocy trzech uchwytów,
obudowa filtra połączona z turbina gumowym wężem.
Filtr paliwa przeniesiono w stronę skrzyni biegów.
Numery nadwozia nabite na ścianie grodzeniowej w komorze silnika, obudowane plastikiem,
tabliczka znamionowa na przednim pasie po prawej stronie, kod kreskowy samochodu
na potrzymaniu przedniego pasa (zaraz za znaczkiem VW w grillu). W bagażniku
naklejka informacyjna, na prawych przednich drzwiach na wysokości zagłówka
naklejony koniec 17 cyfrowego kodu VIN.
Każdy zakupiony egzemplarz Golfa prosto z fabryki otrzymywał swoją książkę
serwisową, instrukcje obsługi obsługi informacje o serwisach Volkswagena w całej Europie.