Specyfikacja: Kontynuacja wersji Golf /Golf S prod. od 04.1974 do 08.1981 oraz Golf D od 08.1976 do 08.1981.
Bliźniacza edycja Golf CL.
Wyposażenie Podstawowe
Opony o rozmiarze 175/70/R13
Stalowe felgi 4,5J/5Jx13
Dwie okrągłe lampy z przodu w czarnym grilu z chromowanym znakiem VW
W każdym Golfie na klapie znaczek "Golf C";
Zagłówki na przednich fotelach
Plastikowe nakładki na tylne nadkola
W wersjach z silnikami wysokoprężnymi po stronie kierowcy na przednim grilu umieszczony znaczek "DIESEL";
Popielniczka w desce rozdzielczej i w tylnim obiciu po prawej stronie wersja trzy drzwiowa, natomiast w pięciodrzwiowej w prawych drzwiach tylnych.
Dwuramienna kierownica
Wersja bez chromu na uszczelkach i listwach
Zewnętrzne lusterko jedynie po stronie kierowcy bez regulacji ze środka
Pasy bezpieczeństwa dla pasażerów na tylnich fotelach
Tylnia szyba podgrzewana
Lampka we wnętrzu nad głową kierowcy po lewej stronie z przełącznikiem, przy pierwszej możliwości lampa zaświeca się po otwarciu drzwi (tylko przednich), druga możliwość to lampka włączona cały czas
Mechanicznie wysuwana antena na błotniku od strony kierowcy
Drzwi, klapa i stacyjka obsługiwane za pomocą jednego kluczyka głównego
W wersjach z silnikiem Diesla pod maską umieszczone wygłuszenie
W bocznych półkach nad bagażnikiem umieszczone otwory na głośniki
Trójstopniowy nawiew z regulacją na szyby lub dół lub centralnie
Światło biegu wstecznego w lewej i w prawej lampie(możliwość wykupienia tańszych lamp bez świateł biegu wstecznego)
Uchwyt nad drzwiami po stronie pasażera
Gumowe nakładki na pedał sprzęgła i pedał hamulca
Plastikowe klamki z chromowanymi wkładkami
Na szpilkach czarne plastikowe nakładki natomiast w środku felgi plastiki z wytłoczonym znakiem VW
Golf C to jeden z najpopularniejszych egzemplarzy z lat 1981- 1983.
Była to najtańsza dostępna na rynku wersja dla mniej zamożnych. Dlatego bardzo dużo tych wersji było uzywane do celów publicznych, oraz jako srodek transportu dla małych bagaży.
W Wielkiej Brytanii na bazie C wersji powstal model Golf VAN z dwoma siedzeniami, za którymi znajdowala się dosyc obszerna przestrzen bagazowa, zamiast szyb bocznych stosowano metalowe wstawki w kolorze nadwozia, aby uniknąć rozbicia szyb podczas przewozu różnych elementów.
Golfy z tej serii były specjalnie produkowane dla potrzeb niemieckiego przemysłu, np. dla poczty, tzw. Golf Post, w kolorze żółtym z silnikiem Diesla. Również dla straży, policji i innych służb niemieckich.
Dostępne skrzynie biegów:
- czterobiegowe (jedyne przy silnikach 1,1 1,3 i 1,6 Diesel)
- 3+E (1,1 Formel E)
- automatyczne (1,5 JB)
Każda jednostka napedowa w podstawowej wersji zostaje wyposazona w skrzynie czterobiegową. Za dopłata dostępne skrzynie 4+E.
Opracowanie własne
Data: 1 X 2004 (z późniejszymi zmianami)
Napisane przez mati
dnia luty 06 2012
6906 czytań ·