Sprzeda? wersji LX rozpocz?to dok?adnie 4 marca 1983 roku.
Razem z edycj? GX naznacza?y wy?szy standard wyposa?enia.
Trwala ona az do ostatniego tygodnia produkcji Golfa I.
Wyposazenie
Opony o wymiarach 175/70 SR13
Felgi 5Jx13
Grill z czterema okraglymi swiatlami z przodu
Oznaczenie na tylnej klapie "LX"
Wersja bez chromu dookola samochodu
Szerokie listwy boczne - jak w modelu GTD
Czarne zderzaki
Szara podsufitka jak w GTD
Dwa rodzaje deski rozdzielczej - taka jak w modelu CL lub w pierwszych modelach taka jak w GTD/GTI
Szerokie tylne lampy ze swiatlem biegu wstecznego i przeciwmgielne
Pod?wietlana zapalniczka i popielniczka w konsoli srodkowej
W tylnych drzwiach wersji pieciodrzwiowej , zamki posiadaja ukryty mechaniczny przelacznik zabezpieczajacy przed otwarciem drzwi od srodka
Tapicerka w trzech kolorach: czarnym, br?zowym oraz niebieskim
Boczki drzwi zapo?yczone z wersji C/CL z dodatkowymi kieszeniami i miejscami na g?o?niki
Nad boczkami dodatkowe nak?adki z przodu i z ty?u
Poziome uchwyty w drzwiach
Czarne listwy progowe zewn?trzne
?rodkowa konsola z miejscami na dodatkowe zegary,
Sportowa kierownica wykonana z tworzywa sztucznego, czteroramienna, czarna wkladka
z napisem "LX"
Lusterko boczne od kierowcy regulowane od srodka
Radio "Braunschweig "( od Kwietnia 1983)
Mechanicznie uruchamiana antena na lewym przednim blotniku
Czasowy bieg wycieraczek przednich
Tylna wycieraczka sterowana przy pomocy przelacznika wycieraczek
przednich
Zegary g?ówne w wersjach z licznikiem dziennym,
dla silników 1,1 50PS oraz 1,6D 54PS zegar analogowy z prawej strony,
dla wersji z silnikiem 1,5 70PS w tym miejscu obrotomierz a na dole zegar cyfrowy
Czarne ma?e kapsle w felgach
Kody oznaczenia edycji:
W24 dla silnika GG z desk? GTI
W66 dla silnika GG pó?niejsza wersja z tward? desk?
W33 dla silnika JB z desk? GTI lub 54 PS JK Diesel
W67 dla silnika JB pó?niejsza wersja z tward? desk? lub 54 PS JK Diesel
Najta?szy LX z silnikiem 1,1 i 3 drzwiowym nadwoziem kosztowa? 12955 DM, natomiast najdro?sza by?a wersja 1,5 JB 5-drzwiowa z automatyczn? skrzyni? biegów, jej cena to 15905 DM. Z kolei najdro?szy Diesel ze skrzyni? 4+E oraz pi?ciodrzwiow? karoseri? 15735 DM.
Wersja LX jest mniej luksusowym odpowiednikiem GX.
Oba modele mia?y za zadanie podci?gn?? produkcj? Golfa w ostatnim roku dla typu 17.
Trzeba przyzna?, ?e czynniki takie jak: bogatsze wyposa?enie czy sportowy wygl?d mocno wp?yn??y na kupuj?cych, dzi?ki temu do pa?dziernika 1983 wyprodukowano i sprzedano ponad 50000 sztuk modelu LX!
Przez to LX jest dosy? cz?sto spotykan? edycj? na rynku.
Podany w tym artykule spis wyposa?e? mo?e si? nieznacznie ró?ni?, poniewa? wersja mia?a wiele zmian (w ci?gu siedmiu miesi?cy produkcji) bardzo trudnych do wy?apania.
Na rynek austriacki sprzedawano wersj? Rabbit LX z oznaczeniem RABBIT na klapie.