Wersję Golf GX rozpoczęto sprzedawać dokładnie 25 marca 1983 roku. Edycja GX to wiosenna (1983) akcja promocyjna Volkswagena.
Edycja ta weszla na rynek wraz ze slynna wersja LX.
GX zaslugiwal na szczegolne zainteresowanie ze wzgledu na wysoki standard wykonania, ktory symbolizowal dobre czasy w fabrykach VW.
- Opony o rozmiarze 175/70/R13
- Stalowe felgi 5Jx13
- Chromowany grill z czterema okraglymi swiatlami z przodu
- Oznaczenie "Golf GX" na tylnej klapy
|
|
|
- Dluzsza pletwa pod przednim zderzakiem (jak w GTI)
- Wersja z chromem dookola nadwozia
- Zderzaki z chromowanymi listwami
- W calosci chromowane dekle na felgi z wytloczonym znakiem "VW"
- Korek wlewu paliwa zamykany za pomoca kluczyka
|
- W konsoli srodkowej popielniczka i zapalniczka podswietlane za
pomoca zarowki 12 V po wlaczeniu swiatel mijania
- Mechanicznie regulowane lusterka (prawe, lewe) od srodka
- Krotkie owiewki na tylnych blotnikach
- Wycieraczka tylnej szyby wraz ze spryskiwaczem
- Listwa wykonczeniowa pokryta chromem na tylnej klapie
- Czteroramienna kierownica wykonana z tworzywa sztucznego, wkladka z
napisaem "GX"
|
|
- Wersje z silnikami 1,1 (37kW) oraz 1,6 (40kW, Diesel) zaopatrzone w mechaniczny zegar czasu
- bok predkosciomierza, bogatsze z elektronicznym
- W wersji 3 i 5 drzwiowej umieszczono schowki na przednich drzwiach
wraz z glosnikiem
|
- Ukosny uchwyt drzwi
- W miejscu uchwytu zmieniono material
- Sportowe kubelkowe fotele takie jak w GTI 4drzwiowym
- W wersji pieciodrzwiowej popielniczka z tylu umieszczona w drzwiach,
w wersji trzydrzwiowej w prawym obiciu
|
|
|
- Srodkowa konsola
- W tylnych drzwiach wersji pieciodrzwiowej , zamki posiadaja
ukryty mechaniczny przelacznik zabezpieczajacy przed otwarciem drzwi
od srodka
- Mechanicznie uruchamiana antena na lewym przednim blotniku
|
- Szerokie tylne lampy ze swiatlem biegu wstecznego i przeciwmgielne
- Nad glowa kierowcy i pasazera ochraniacz przeciw sloneczny +
lusterko dla pasazera
- Trojstopniowy nawiew
- Schowek w desce rozdzielczej zamykany glownym kluczykiem
W wersji GX silniki mialy pojemnosci 1,1 (37kW, ozn GG) oraz 1,5 (51kW, ozn JB).
Wystepowaly rowniez jednostki wysokoprezne o pojemnosci skokowej 1575 cm3
(40kW, ozn. JK). Wersja byla dostepna jako trzydrzwiowa i pieciodrzwiowa. |
|
Kody oznaczenia edycji:
W28 dla silnika GG ze sportowymi fotelami
W29 dla silnika GG ze zwykłymi fotelami
W30 dla silnika JB ze sportowymi fotelami lub 54 PS JK Diesel
W31 dla silnika JB ze zwykłymi fotelami lub 54 PS JK Diesel
Wersje ta uznano za jedną z najbardziej
podobajacych sie publice. Zaletą GX są chromowane wykonczenie i elementy
dodajace temu modelowi sportowego charakteru, np fotele kubelkowe czy
grill z czterema swiatlami. |
|
Do silnikow dostepne byly skrzynie :
-czterobiegowe (jedyne przy silniku 1,1)
-pieciobiegowe
-automatyczne
Z palety do wybrania bylo piec roznych kolorów z czego cztery to metalik.
|
Najtańszy GX z silnikiem 1,1 i 3 drzwiowym nadwoziem kosztował 14085DM, natomiast najdroższa była wersja 1,5 JB 5-drzwiowa z automatyczną skrzynią biegów, jej cena to 17035DM.
Bogata edycja posiadająca przeważnie lakier metalizowany z limitowanej serii zachowana w fabrycznym stanie jest nie lada gratką dla poszukiwacza ciekawego mk1.
Wnętrze w pełnej okazałości:
|