Marzec 22 2019 16:03:58
Menu Główne
a a a a a a

  • Strona główna
  • Forum dyskusyjne
  • Szukaj na stronie
  • Kontakt
  • Kalendarze nowość!
  • O Autorach
  • Informacje
    a a a a a a

  • Daty modyfikacji
  • Numery VIN
  • Rozbieżności numeru VIN
  • Dostępne silniki
  • Oznaczenia skrzyń
  • Tapicerki
  • Ceny nowych Golf I
  • VAG Zubehör 1980/81
  • The VW Programme`75
  • Prospekty - katalogi

    MODELE

  • Golf C
  • Golf CL
  • Golf -/D/S
  • Golf L/LD/LS
  • Golf GL/GLD/GLS
  • Golf LX
  • Golf GX
  • Golf GTD
  • Golf GTI
  • Golf GTI Pirelli
  • Golf GTI Trophy
  • Golf GTI 16S
  • Rabbit
  • Rabbit GTI
  • Ciekawostki
    a a a a a a

  • 30 lat Golf
  • 40 lat Golf
  • Historia VW
  • Czym jest swallowtail?
  • Info reklamowe USA
  • VW of America
    Artykuły z gazet:
  • VW BLIZZARD
  • VW DIESEL
  • VW Z JUGOSŁAWII
  • Motorsport-garage
    a a a a a a

  • Silniki sportowe z epoki
  • Lakiery 1974
    a a a a a a

    a
    Nawigacja
    Artykuły » Informacje » Golf GX
    Golf GX
    Opracowanie własne



    Wersję Golf GX rozpoczęto sprzedawać dokładnie 25 marca 1983 roku. Edycja GX to wiosenna (1983) akcja promocyjna Volkswagena. Edycja ta weszla na rynek wraz ze slynna wersja LX. GX zaslugiwal na szczegolne zainteresowanie ze wzgledu na wysoki standard wykonania, ktory symbolizowal dobre czasy w fabrykach VW.

     

        Wyposazenie

    • Opony o rozmiarze 175/70/R13
    • Stalowe felgi 5Jx13
    • Chromowany grill z czterema okraglymi swiatlami z przodu
    • Oznaczenie "Golf GX" na tylnej klapy

    • Dluzsza pletwa pod przednim zderzakiem (jak w GTI)
    • Wersja z chromem dookola nadwozia
    • Zderzaki z chromowanymi listwami
    • W calosci chromowane dekle na felgi z wytloczonym znakiem "VW"
    • Korek wlewu paliwa zamykany za pomoca kluczyka
    • W konsoli srodkowej popielniczka i zapalniczka podswietlane za pomoca zarowki 12 V po wlaczeniu swiatel mijania
    • Mechanicznie regulowane lusterka (prawe, lewe) od srodka
    • Krotkie owiewki na tylnych blotnikach
    • Wycieraczka tylnej szyby wraz ze spryskiwaczem
    • Listwa wykonczeniowa pokryta chromem na tylnej klapie
    • Czteroramienna kierownica wykonana z tworzywa sztucznego, wkladka z napisaem "GX"

    • Wersje z silnikami 1,1 (37kW) oraz 1,6 (40kW, Diesel) zaopatrzone w mechaniczny zegar czasu - bok predkosciomierza, bogatsze z elektronicznym
    • W wersji 3 i 5 drzwiowej umieszczono schowki na przednich drzwiach wraz z glosnikiem
    • Ukosny uchwyt drzwi
    • W miejscu uchwytu zmieniono material
    • Sportowe kubelkowe fotele takie jak w GTI 4drzwiowym
    • W wersji pieciodrzwiowej popielniczka z tylu umieszczona w drzwiach, w wersji trzydrzwiowej w prawym obiciu

    • Srodkowa konsola
    • W tylnych drzwiach  wersji pieciodrzwiowej , zamki posiadaja ukryty mechaniczny przelacznik zabezpieczajacy przed otwarciem drzwi od srodka
    • Mechanicznie uruchamiana antena na lewym przednim blotniku
    • Szerokie tylne lampy ze swiatlem biegu wstecznego i przeciwmgielne
    • Nad glowa kierowcy i pasazera ochraniacz przeciw sloneczny + lusterko dla pasazera
    • Trojstopniowy nawiew
    • Schowek w desce rozdzielczej zamykany glownym kluczykiem

     

    W wersji GX silniki mialy pojemnosci 1,1 (37kW, ozn GG) oraz 1,5 (51kW, ozn JB). Wystepowaly rowniez jednostki wysokoprezne o pojemnosci skokowej 1575 cm3 (40kW, ozn. JK). Wersja byla dostepna jako trzydrzwiowa i pieciodrzwiowa.

    Kody oznaczenia edycji:
  • W28 dla silnika GG ze sportowymi fotelami
  • W29 dla silnika GG ze zwykłymi fotelami
  • W30 dla silnika JB ze sportowymi fotelami lub 54 PS JK Diesel
  • W31 dla silnika JB ze zwykłymi fotelami lub 54 PS JK Diesel


    Wersje ta uznano za jedną z najbardziej podobajacych sie publice. Zaletą GX są chromowane wykonczenie i elementy dodajace temu modelowi sportowego charakteru, np fotele kubelkowe czy grill z czterema swiatlami.
  • Do silnikow dostepne byly skrzynie :

    -czterobiegowe (jedyne przy silniku 1,1)

    -pieciobiegowe

    -automatyczne

    Z palety do wybrania bylo piec roznych kolorów z czego cztery to metalik.

    Najtańszy GX z silnikiem 1,1 i 3 drzwiowym nadwoziem kosztował 14085DM, natomiast najdroższa była wersja 1,5 JB 5-drzwiowa z automatyczną skrzynią biegów, jej cena to 17035DM.
    Bogata edycja posiadająca przeważnie lakier metalizowany z limitowanej serii zachowana w fabrycznym stanie jest nie lada gratką dla poszukiwacza ciekawego mk1.

    Wnętrze w pełnej okazałości:

     

    Lakiery w wersji "GX"

    Alpiweiss Lhasagrun Papyrosgrun Marsrot Diamantsilber
    Numer farby
    L90E
    LA6V
    LB6V
    L31B
    L97A
    Kod Vw
    P1
    W1
    W8
    G6
    Z4
    Metalik
    -
    +
    +
    -
    +


    Prospekt Golf GX