Marzec 22 2019 16:05:11
Menu Główne
a a a a a a

  • Strona główna
  • Forum dyskusyjne
  • Szukaj na stronie
  • Kontakt
  • Kalendarze nowość!
  • O Autorach
  • Informacje
    a a a a a a

  • Daty modyfikacji
  • Numery VIN
  • Rozbieżności numeru VIN
  • Dostępne silniki
  • Oznaczenia skrzyń
  • Tapicerki
  • Ceny nowych Golf I
  • VAG Zubehör 1980/81
  • The VW Programme`75
  • Prospekty - katalogi

    MODELE

  • Golf C
  • Golf CL
  • Golf -/D/S
  • Golf L/LD/LS
  • Golf GL/GLD/GLS
  • Golf LX
  • Golf GX
  • Golf GTD
  • Golf GTI
  • Golf GTI Pirelli
  • Golf GTI Trophy
  • Golf GTI 16S
  • Rabbit
  • Rabbit GTI
  • Ciekawostki
    a a a a a a

  • 30 lat Golf
  • 40 lat Golf
  • Historia VW
  • Czym jest swallowtail?
  • Info reklamowe USA
  • VW of America
    Artykuły z gazet:
  • VW BLIZZARD
  • VW DIESEL
  • VW Z JUGOSŁAWII
  • Motorsport-garage
    a a a a a a

  • Silniki sportowe z epoki
  • Lakiery 1974
    a a a a a a

    a
    Nawigacja
    Artykuły » Informacje » Ważniejsze daty
    Ważniejsze daty
    Poniżej przedstawiamy daty i opisy najważniejszych zmian, modyfikacji Golfa od początku produkcji do 1983 roku.
    Dane te są ogólne, nie zawierają edycji specjalnych oraz pochodnych (Jetta, Golf Cabriolet, Caddy) i dotyczą rynku niemieckiego.





    05.1974

    Wprowadzenie Golfa I w dwóch wersjach wyposażenia:
    -model podstawowy,
    -"L".
    Tylko dwa silniki dostępne: 1,1 l 50 KM i 70 KM 1,5 litra.
    Za życzeniem wersja z czterema drzwiami lub skrzynia automatyczna (tylko dla silnika 1,5).




    08.1975

    Oznaczenie Volkswagen (nie jest już z kursywą) po stronie lewej klapy a Golf po prawej. Lusterka zewnętrzne nie są już wykonane z chromowanego metalu a z czarnego plastiku. Przednie fotele piankowe z regulowanymi zagłówkami.




    09.1975

    Oficjalna prezentacja Golf 1 GTI podczas IAA we Frankfurcie.




    06.1976

    GTI startuje! Posiada 1,6-litrowy silnik 110 KM, dwudrzwiowa karosieria tylko w dwóch kolorach: czerwony i srebrny.
    Auto nie otrzymało elementów chromowanych na korzyść czarnych plastików.
    Mocno sportowy charakter auta podkreślają -duży spoiler pod zderzakiem, czarna klapa oraz poszerzenia nadkoli i pasy boczne.




    08.1976

    Prezentacja modelu bazowego GL.
    Golf GL jest teraz wersją najbardziej doposażoną.




    09.1976

    Golf z silnikiem 1,5 Diesel - ewenement w samochodzie kompaktowym.




    08.1977

    Klamki plastikowe dla wszystkich modeli.




    08.1978

    Nowe zderzaki z tworzywa. GL posiada blende między tylnymi lampami. Regulowane lusterka.




    03.1979

    Udoskonalona ochrona przed korozją.




    08.1979

    Rozszerzenie gamy silników, debiutuje benzynowy 1,3 60KM.




    Sierpień 1980

    Golf dostaje nowe, szersze, tylne światła. Wewnątrz znajdują się nowa deska rozdzielcza (obecnie w dwóch wersjach, w zależności od wyposażenia), nowe typy foteli, boczków, tapicerek.
    Najważniejsza zmiana to sposób kodowania pojazdów VIN -17 znakowy numer nadwozia.
    Silnik 1,5 Diesel zostaje zastąpiony jednostką 1,6L.




    01.1981

    Wprowadzenie wersji Formel E z ekonomizerem oraz skrzynią biegów 3+E dla silników 1.1 oraz 1.6 Diesel.




    08.1981

    Poprawa wyposażenia a także częściowa modyfikacja nazw modelu.
    Podstawowy model nazywa się teraz Golf C.
    Golf L to teraz Golf CL. Nie odmienia się już jak dawniej S (1,3 i 1,5 litra) i D (diesel). Modele z silnikiem wysokoprężnym otrzymują jedynie znaczek na grill DIESEL.




    1982

    Rozpoczyna się sprzedaż modelu Golf GTD.
    1,6 turbo diesel z 70 KM.
    Golf GTI z 1,8 112PS




    1983

    Produkcja zostaje zakończona w październiku. Na koniec dostępne modele specjalne: LX, GX, GTI Pirelli.