Poni?ej przedstawiamy daty i opisy najwa?niejszych zmian, modyfikacji Golfa od pocz?tku produkcji do 1983 roku.
Dane te s? ogólne, nie zawieraj? edycji specjalnych oraz pochodnych (Jetta, Golf Cabriolet, Caddy) i dotycz? rynku niemieckiego.
05.1974
Wprowadzenie Golfa I w dwóch wersjach wyposa?enia:
-model podstawowy,
-"L".
Tylko dwa silniki dost?pne: 1,1 l 50 KM i 70 KM 1,5 litra.
Za ?yczeniem wersja z czterema drzwiami lub skrzynia automatyczna (tylko dla silnika 1,5).
08.1975
Oznaczenie Volkswagen (nie jest ju? z kursyw?) po stronie lewej klapy a Golf po prawej. Lusterka zewn?trzne nie s? ju? wykonane z chromowanego metalu a z czarnego plastiku. Przednie fotele piankowe z regulowanymi zag?ówkami.
09.1975
Oficjalna prezentacja Golf 1 GTI podczas IAA we Frankfurcie.
06.1976
GTI startuje! Posiada 1,6-litrowy silnik 110 KM, dwudrzwiowa karosieria tylko w dwóch kolorach: czerwony i srebrny.
Auto nie otrzyma?o elementów chromowanych na korzy?? czarnych plastików.
Mocno sportowy charakter auta podkre?laj? -du?y spoiler pod zderzakiem, czarna klapa oraz poszerzenia nadkoli i pasy boczne.
08.1976
Prezentacja modelu bazowego GL.
Golf GL jest teraz wersj? najbardziej doposa?on?.
09.1976
Golf z silnikiem 1,5 Diesel - ewenement w samochodzie kompaktowym.
08.1977
Klamki plastikowe dla wszystkich modeli.
08.1978
Nowe zderzaki z tworzywa. GL posiada blende mi?dzy tylnymi lampami. Regulowane lusterka.
Golf dostaje nowe, szersze, tylne ?wiat?a. Wewn?trz znajduj? si? nowa deska rozdzielcza (obecnie w dwóch wersjach, w zale?no?ci od wyposa?enia), nowe typy foteli, boczków, tapicerek.
Najwa?niejsza zmiana to sposób kodowania pojazdów VIN -17 znakowy numer nadwozia.
Silnik 1,5 Diesel zostaje zast?piony jednostk? 1,6L.
01.1981
Wprowadzenie wersji Formel E z ekonomizerem oraz skrzyni? biegów 3+E dla silników 1.1 oraz 1.6 Diesel.
08.1981
Poprawa wyposa?enia a tak?e cz??ciowa modyfikacja nazw modelu.
Podstawowy model nazywa si? teraz Golf C.
Golf L to teraz Golf CL. Nie odmienia si? ju? jak dawniej S (1,3 i 1,5 litra) i D (diesel). Modele z silnikiem wysokopr??nym otrzymuj? jedynie znaczek na grill DIESEL.
1982
Rozpoczyna si? sprzeda? modelu Golf GTD.
1,6 turbo diesel z 70 KM.
Golf GTI z 1,8 112PS
1983
Produkcja zostaje zako?czona w pa?dzierniku. Na koniec dost?pne modele specjalne: LX, GX, GTI Pirelli.
Napisane przez mati
dnia luty 13 2012
5197 czytaÅ„ ·